La formació literària en l’aprenentatge de la llengua

Tal com s’exposa en l’article La formació literària en l’aprenentatge de la llengua de Glòria Bordons, 2011, el desenvolupament de la competència literària i lingüístic estan íntimament lligades. 

Des de l’àmbit educatiu cal diferenciar les dues línies de la lectura. Per una banda, la lectura formativa o formació literària, basada en les lectures acadèmiques per instruir-se. Aquestes promouen la lectura, però no asseguren el plaer lector. Per altra banda, la lectura funcional, basada en el plaer i gust per la lectura.

A l’escola, s’han de separar aquestes dues línies i potenciar el gust lector. Cal tenir en compte que aquest no es pot transmetre de manera didàctica i explícita igual que la formació literària, sinó que s’ha de vivenciar. Per això, considero essencial que com a mestres sapiguem motivar als alumnes creant vincles i connexions emocionals amb els llibres. Està clar, doncs, que no es pot ensenyar llengües sense literatura.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Salir /  Cambiar )

Google photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Salir /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Salir /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Salir /  Cambiar )

Conectando a %s