Un mal anomenat MIR per al professorat

Un mal anomenat MIR per al professorat és el titular de la notícia del 4 de febrer publicada pel Diari de l’Educació de la Fundació Periodisme Plural.

He volgut fer èmfasi sobre aquest tema perquè és quelcom que em preocupa i possiblement m’afectarà en un futur no tan llunyà. Tal com va informar el ministre Méndez de Vigo s’ha plantejat una proposta de MIR per a mestres o també anomenat període d’inducció professional del magisteri.  Considero que no és una proposta adequada, ja que no valora del tot l’experiència i formació docent. Trobo injust que per arribar a ser mestre hagis d’estudiar entre 4 i 5 anys del grau (o més si vols de fer un màster) i després hagis de fer oposicions i tornar a fer pràctiques.

Aquest tema em fa pensar en les oposicions. Penso que són una manera forçada i poc eficaç d’avaluar. La competència professional no s’hauria de valorar d’aquesta manera, s’hauria de considerar una nova manera de fer-ho. Per exemple, s’hauria de tenir en compte la formació inicial del grau i les pràctiques realitzades. Per tant, l’expedient acadèmic i professional serien eines que permetrien valorar les competències professional. A més, si tenim en compte que el temari de les oposicions és reproductiu i antiquat encara té menys sentit.

Així doncs, penso que és un tema delicat i no s’han de decidir de les coses de manera precipitada i, encara menys, sense preguntar què opina el col·lectiu de mestres o les organitzacions educatives. Hem de replantejar-nos l’educació, i buscar alternatives, ja que l’educació és molt valuosa per al funcionament de la societat.

 

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Salir /  Cambiar )

Google photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Salir /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Salir /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Salir /  Cambiar )

Conectando a %s